23 mars 2007

Anmäld till Vasan

Nu är det gjort... 1300 kr kostade det, och det ska väl visa sig om ca 11 månader om det är värt det. Det är ju trots allt ganska lång tid att hinna träna upp sig på. Skidklubben har ju dessutom Vasa-träning på lördagar från efter påsk tror jag, får se till att gå på dem så kanske man till och med är tränad på rätt sätt. Just nu ligger dock fokus på konditionen. Eller, fokus och fokus... Efter att vi anmälde oss förra fredagen har jag 1) varit i Dublin över helgen med sambon och firat St Patricks day (mycket fet mat och en del Guiness, åtminstone för sambon) och 2) varit i Wien på affärsresa (mera fet och friterad mat och en del lokalgjort vin).

I och försig gick vi ganska mycket i Dublin, och jag hade ju i allafall med mig baddräkten till Wien. Men det räknas nog inte när man står där i Berga by i mars nästa år... Körde distanspass på gymmet igår, och det känns i knät idag tyvärr. Som tur är ska ju tant doktor titta på knät i nästa vecka, och jag hoppas det bara är något "lättåtgärdat", känns så dumt att bli hindrad av ett knä.

Då är det ju mer jobbet som hindrar mig just nu. För mycket att göra för att hinna träna ordentligt och orka laga ordentlig mat. Vräkte i mig en pizza nu ikväll, till och med på hemkörning. Men vad gör man när man är så trött så man inte ens orkar vara social med sambon och hans kompis som skulle på konsert?? Svaret borde väl vara att träna, för det blir man ju pigg av. Men jag tror jag ska börja med att försöka sova ordentligt i natt. Utan snarkande sambo (han får sova i gästrummet inatt när han festat, första gången faktiskt, tycker inte om att sova isär, men nu dööör jag snart om jag inte får sova). Utan stress (förhoppningsvis). Utan hotellgrannar som vandrar runt med stilettklackar i rummet bredvid. Så hoppas jag att jag är piggare imorgon, det ska ju bli fint väder, så då kan jag kanske träna ute, jeah! Får dock inte springa innan knät är undersökt, så det får bli cykeln. Kanske kan kombineras med lite shopping av bröllopspresenter, vem vet? Fast nej, det är ju lönelördag så jag får nog ta cykeln utanför stan nånstans tror jag, står inte uuuut med alla panikshoppingsträngslande människor på en och samma gång :-)

Natta, natta!

Inga kommentarer: