14 april 2007

Startnummer 18143

Det är det man ska hålla utkik efter i Vasaloppet 2008 om man vill se mig :-) Anmälde mig ca en halvtimme före sambon, han fick startnummer på 10 000 någonting. Kan det ha att göra med att jag är tjej?? För vi startar i samma startled... Än så länge i allafall, tanken är ju att när säsongen kommer ska vi köra några seedningslopp. Man har ju hört hur sörjigt det är där bak i tionde...

Men än så länge är det lååångt dit, framförallt träningsmässigt. Knät strular trots tiodagarskur med inflammationsdämpande. Står i kö till röntgen, men ingen information finns om hur lång denna kö är. Min plan var ju från början att ta det tråkigaste i Klassikern, nämligen Lidingöloppet, först och göra det i år, men det ligger tillsvidare på hyllan. Just nu är målet Vårruset i Norrköping den 15 maj, och till och med det känns långt borta just nu, i allafall med detta knä, och i avseendet bra tid. Om jag fått cykla, simma eller något annat hade det inte varit något problem, men just löpning gör rent ut sagt skitont. Och onda saker skulle jag ju hålla mig ifrån sa doktorn... Dilemma!

Idag har årets första grillning klarats av, riktigt härligt hos vänner i Åtvidaberg med en underhållande två-åring. Kött, grönsaker, potatissallad. Allt man kan önska sig helt enkelt. Till och med halloumiost!

Imorgon är det dags för nästa. Och på måndag nästa, även om den är inomhus och med kunden och nog antagligen inte räknas ;-)

Har även konstaterat idag att jag är ca 3 storlekar för stor för att köpa shorts eller kjolar. Det mesta jag hittade fanns endast kvar i storlek 34 eller möjligen 36, och det kan jag inte ens med vilja pressa ner mig i. Får hoppas på att de får in mer i lager, det är ju trots allt bara början på säsongen ännu. Köpte dock ett par riktigt snygga ljusa randiga shorts, mycket nöjd!

Imorgon blir det nog en cykeltur i vårvädret, förhoppningsvis en ganska lång sådan. För påskgodiset är ju fortfarande inte slut, så jag behöver nog röra på mig för att kompensera lite, hehe.

Inga kommentarer: