9 april 2007

Anfallen av påskgodis

Ujujuj... Så här mycket godis har jag inte ätit på... Ja, jag vet inte, kan inte komma ihåg när det hände sist. Påskgodiset och påskäggen har formligen anfallit mig och vem kan stå emot? Ett från sambon, ett från kompisarna som var här på middag, chokladaskar från andra kompisar på middag, godis hemma hos mamma och pappa, godis på jobbet, godis, godis, godis, gooooodis.... Så kroppen känns minst sagt däst! Inte blir det bättre av att jag inte hunnit träna på länge heller. Eller, det handlar väl om prioritering, men efter senaste tidens jobbstress då jag faktiskt inte hunnit träna prioriterade jag att vila upp mig lite. Resulterade som vanligt i en förkylning, så nu borde jag nog inte träna på någon dag eller två, tills det halsonda försvunnit åtminstone... 30 dagars-snittet sjunker oroande snabbt!

Påskmiddagen igår resulterade också i att vi har på tok för mycket mat kvar. Förrättsresterna gick åt till lunch dock, och det blev matlåda av oxfilen och halloumiosten. Ha, hur ofta har man oxfilé i matlådan?? Finns dock hur mycket potatissallad som helst kvar, och efterrätt! Den har man liksom inte mäktat med efter allt godis!!

Var ute en sväng och letade jeans idag, men ingen större lycka, var nog inte direkt på humör tror jag, med magen uppblåst av allt godis... Får vänta till senare i veckan eller nästa eller nästa vecka...

Igår diskuterades semesterplaner också. Många olika förslag blev det: Roskildefestivalen, fjällvandring, kajakpaddling, bilsemester, sydeuropa, Skottland, Kuba (fast det blir i höst), Norge enligt tradition. Någon som har fler förslag? Varför nöja sig med dessa när man kan göra beslutsångesten total med fler förslag? Bäst att ta en godis på det! Å jobba lite så här på påskhelgens sista kväll...

Inga kommentarer: