27 mars 2008

Anmäld till Lidingöloppet 2008

Alla anmälningar fixade, nu finns det ingen återvändo. I Lidingöloppet har man ett speciellt Klassikerled, så där slipper vi i allafall stå längst bak som en förmån enbart för att man försöker sig på Klassikern. Men dit är det ännu långt, löpningen får nog vänta på sig till efter Vätternrundan. Eller... En gång i veckan kanske man borde, så att Vårruset inte blir alltför stor plåga för benhinnorna...

I helgen ska det däremot fixas cykel, men jag velar fortfarande om jag ska uppgradera cykeln jag har (fixa bromsar, ta bort pakethållare, byta trampor och sätta på bar handles på styret) eller köpa en budget-racer... Har spanat lite på Nishiki-cyklar men hittat vääääldigt olika pris på dem! Nåja, går ju att cykla på den gamla så länge bara för att få lite mil i benen... Men ska man ha en cykeldator då? Är det mil som räknas eller timmar i sadeln? Jag räknar nog både och tror jag...

Får fundera på det där till imorgon, för ikväll är det ju decinficering av de sista förkylningsbakterierna med hjälp av vin och fisk med avdelningen på Fiskmagasinet i Norrköping, spanade in menyn för en stund sedan, mmmmm...

Inga kommentarer: