10 mars 2008

Starttid i Vätternrundan klart

Kl. 03.08 på natten/morgonen startar vi i Vätternrundan... Och inte har det blivit många mil alls på cykel ännu. Har kört en del på motionscykel på gymmet men har inte bestämt vilken cykel jag ska köra Vättern på - om jag ska köpa ny eller ej... Har i allafall hämtat en massa cykelkartor med bra rundor på ca 2-4 mil som jag ska börja köra nästa vecka. Den här veckan blir det tyvärr inte mycket träning, är ju på kurs i Stockholm resten av veckan. *stressad*

Får bara hoppas att man kommer igång ordentligt sedan, jag vill inte känna mig lika dåligt förberedd för 30 mil på cykel som jag var för 9 mil på skidor... Idag på bussen hem fick jag höra att det var "pinsamt att inte klara hela Vasan när man väl åkt dit för att åka", av en som aldrig stått på ett par skidor överhuvudtaget. Jaja, mycket ska man höra innan öronen trillar av!

Så var ska man lägga ribban för Vättern då? Ny cykel? Värsta cykelkläderna? Värstinghjälm eller Biltema-varianten? Hmm... Man kan ju lägga hur mycket pengar som helst på det här men jag får nog se till att hålla det på en rimlig nivå, man vill ju inte vara en prylbög som bara gör sig fånig, hehe...

Inga kommentarer: