24 mars 2008

Förkylning eller influensa?

Var går gränsen? Sjuk har jag i allafall varit, det var länge sedan jag var så igenkloggad i huvudet med värkande öron och bihålor. Ca två år sedan när jag tänker efter; när jag var på Cuba... Efter några dagar kom febern smygande också men har nu gett med sig tror jag, ska nog inte ropa hej i förväg den här gången...

En påsk i sängen har det mer eller mindre blivit alltså, och inte mycket till träning den här veckan, annat än mentalt. Har tänkt och tänkt och tänkt, nog lite i överkant faktiskt, det har nästan blivit grubblande av det hela. Vad vill jag? Egentligen? Framtid??

Tror faktiskt att det var simhallen i Södertälje som injicerade mig med dessa hemska virus, i kombination med alldeles för lite sömn veckan före och dagarna efter (kurs och 30-årsfest frestar på) men har ännu inte uteslutit sambons roll i det hela...

Men nu ska det nog bara vara att ta nya tag den här veckan, även om cykelförhållandena just idag inte är så ljusa... En halv decimeter nysnö är väl inte direkt vad jag önskat mig... Men SMHI lovar plusgrader redan imorgon så till dess tror jag att jag ska vila en extra dag för säkerhets skull och hålla tillgodo med inomhuscykling så länge. Och kanske göra lite efterspaningar så länge: När är det EGENTLIGEN som CK Hymer har sina träningar? Och var utgår de EGENTLIGEN ifrån? Deras hemsida verkar inte vara så uppdaterad så direktkontakt är nog bästa lösningen... Kanske förberett med införskaffandet av en CE-godkänd cykelhjälm? Om det nu är någon som har öppet en annandagpåsk när snön faller i lappvantar i Sydsverige...

Inga kommentarer: