23 maj 2008

Stackars lilla misskötta blogg...

Nu är det länge sedan senaste inlägget, inte lätt att skaffa sig trogna läsare då... Vet inte riktigt vad jag ska skylla på heller, tror det mest är ork och inspiration som trutit.

Tränat har jag i allafall gjort en hel del, det har blivit en del mil på racern nu, vilket börjar märkas på benmusklerna. "Kycklingfiléerna" jag har på framsidan av smalbenen (jag har hittills inte hittat någon annan som har så markerade kycklingfiléer som jag!) har blivit stenhårda och jag har t o m fått markerade lårmuskler, det tror jag aldrig att jag haft förut. Rumpan har också vant sig vid sadeln och numera märker den inte alls av en vanlig 3-milarunda.

Jag måste säga att det verkligen är härligt att cykla. Jag har alltid tyckt att Linköping är platt och tråkigt men nu när jag sett tidigare osedda delar av staden och dess "förorter" har jag delvis ändrat uppfattning. Lantlig idyll finns på många sidor om staden minsann!

Men för att återgå till muskler: I måndags sprang jag Vårruset i Norrköping med jobbet. Det var första gången jag sprang sedan knäoperationen i höstas. Fick ordentligt ont i ena hälen och kramp i höfterna. Men det var ingenting mot träningsvärken som följde dagarna efteråt!! Att sätta sig ner på en stol eller gå i trappor var ingen lek minsann!! Däremot gick det bra att cykla trots träningsvärken. Spring- och cykelmusklerna verkar nämligen vara helt separerade från varandra. Förresten så vann jag en cykelhjälm på mitt startnummer på Vårruset. Så nu har jag två. Den nya är från Folksam och väldigt ful, men om någon vill ha den så skänker jag gladeligen bort den!!

På söndag är det dags för en långrunda förhoppningsvis. Då ska jag nog testa att lägga Superfeet i cykelskorna för att se om det hjälper mot domningar...

Hmm.. Vad annars har hänt sedan sist då? Jag har t ex impulsköpt en resväska inför kommande resor overseas och andra ställen. Röd och fin är den!

Nu är det dock snart dags för fest, antagligen den sista med alkoholintag innan Vätternrundan, så hädanefter blir det till att vara full med skit, för att citera Ben Franklin:

~ “In wine there is wisdom, in beer there is freedom, in water there is bacteria” ~

In a number of carefully controlled trials, scientists have demonstrated that if we drink 1 liter of water each day, at the end of the year we would have absorbed more than 1 kilo of Escherichia coli, (E. Coli) - bacteria found in faeces. In other words, we are consuming 1 kilo of poop.

However, we do NOT run that risk when drinking wine & beer (or tequila, rum, whiskey or other liquor) Because alcohol has to go through a purification process of boiling, filtering and/or fermenting.

Remember: Water = Poop Wine = Health

Therefore, it's better to drink wine and talk stupid, than to drink water and be full of shit .

Inga kommentarer: