25 maj 2008

68 planerade km blev bara 37

Nu har jag vurpat första gången med racern. Resultatet kan ni se nedan. Dessutom har jag en jättefin bula på hakan, skrubbsår i handflatan och ett vint framhjul på cykeln. Styret är också helt snett och skrapat, men det går ju att fixa till.


Tack och lov premiärvurpade jag inte i jättehög hastighet (för vi hade ganska hög hastighet i några nerförsbackar idag...) utan på en plan cykelbana i Mjärdevi där någon idiot lagt kabel med kabelskydd (sånt där som blir som en tröskel ungefär) över cykelbanan och satt varningsskyltarna ca 1 m ifrån. Varken sambon eller jag såg skylten, men han klarade guppet utan att ramla.

Man hinner tänka rätt mycket när man ramlar så där måste jag säga: Aj, det kommer göra skitont!! Shit hur ska jag få loss fötterna??? (de lossnade av sig själva...) Bakåt är bättre än framåt! Nej, ajaj, styret i ansiktet!!

Och efter man ramlat och det gör skitont i ansiktet: Är käken hel?? (check: ja, inget känns löst) Sitter tänderna kvar?? (check: ja, det verkar så) Hur mycket har jag bitit sönder?? (ganska mycket) Hur mycket syns utanpå?? (inte så mycket)

Därefter: Var i övrigt har jag skavanker? Oj, jag har visst munnen full av blod! *spott, spott*

Och till sist: Hur gick det med cykeln? (sådär)
Så därför blev rundan inte så lång som tänkt idag, ca 3 mil kortare... Vi tänkte cykla vidare först, tills vi såg hur det stod till med mitt styre... Så lite meka blir det innan vi får ta igen den delen av rundan imorgon eller så...

4 kommentarer:

mismisimos sa...

Ajaj, jag vet precis hur mycket man hinner tänka när man flyger genom luften sådär, det är konstigt egentligen eftersom det går så fort och det värsta är att efter vurpan så spelas den upp som en film inuti huvudet gång på gång...

Har också bitit mig i läppen fast jag var så smart att jag stoppade in underläppen mellan tänderna så att jacket kom på utsidan och dessutom fick min tand ge sig mot stenen jag landade på så jag lyckades bli av med min spetsiga hörntand också, hehe. Inget ont som inte för något gott med sig ;). Dagarna efter blev det till att äta det mesta med sugrör och va snygg man var också!

Malin - Lite längre sa...

Ja, egentligen är ju en bild en eller två dagar efter ännu bättre, i allafall i avskräckande syfte. Vad sägs om lilasvart bula på hakan, rinnande sår och skinnslamsor?

mismisimos sa...

Det låter jättesnyggt! Du tog väl tillfället i akt och passade på att skrämma små barn? Det är alltid lika roligt att se hur de först stirrar storögt ett tag och sedan ängsligt springer till sina föräldrar.

Malin - Lite längre sa...

nej, det fanns inga sådana tillgängliga. Men vi slog vad om hur många av mina arbetskamrater som skulle fälla kommentaren "Är det sambon som slagit dig?". Patrik gissade på fem. Det var tre...