20 april 2008

BLC = sjuk

Börjar bli en dålig vana det här: Efter BLC-samlingarna blir jag sjuk... BLC=Basic Leadership Course=tre dagar med hjärnskrynkling tillsammans med 23 andra high potentials inom Siemens. Väldigt intensivt, lite jobbigt, mycket utvecklande. Och framförallt jättekul! Kursledaren sade i fredags att det är få av grupperna han har haft som har blivit så tighta som vi har blivit. Det är sällan jag varit med om något liknande faktiskt. Möjligtvis sommaren 2001 i Geiranger, men jag tror inte det heller kommer i närheten.

Hur som helst: i fredags kväll när jag kom hem började halsont och ledvärk och under natten till lördag kom febern. Låg i sängen hela dagen igår och drack säkert 4 liter vatten, så idag känner jag mig lite bättre igen. Snuvig och tjock i halsen fortfarande men febern är nästan borta. Samma sak hände ju förra gången, så jag får se till att bryta mönstret till nästa gång, som är 28-30 maj. Bara två veckor innan Vätternrundan ju, har inte tid att bli sjuk då! Det har jag inte nu heller i och för sig, men vad ska man göra??

Den här BLC-samlingen var lagd till Bautahöj i Danmark (kommentar från taxichaufförerna på Kastrup: "Är ni säkra på att ni ska ända dit? Det är långt ute i ingenstans!") Väldigt fina omgivningar (som ni kan se ovan), otroligt goda luncher och ett fascinerande bar-system. Man satte in en manick som hörde till rumsnyckeln i små avläsare och så var det bara att tappa upp vad man ville ha. Sedan fick man betala för sina synder vid utcheckning :-)

Så den här veckan kan man väl sammanfatta som att den innehållit mer mental träning än fysisk träning... Självledarskap var temat den här gången och man fick verkligen lov att rannsaka sig själv av och till. Prioritering och målsättningar stod i fokus och då kunde det se ut t ex så här:

Inga kommentarer: