9 april 2008

Välbehövliga vilodagar

I måndags kväll kom vi fram till att vi bara ska cykla två gånger den här veckan och istället köra längre pass i stället, eftersom vi var lite slitna i kroppen. Eller rättare sagt, framförallt jag var sliten i kroppen. För första gången någonsin har jag träningsvärk efter yogan i måndags, det säger en hel del! Så, vilodagarna igår och idag är och har varit välbehövliga och jag börjar känna mig som människa igen. Också med tanke på vädret var det nog ett smart drag, det snöade rejält på förmiddagen idag, och blåser en del. Vet inte hur skönt det hade varit att cykla då... I och för sig bör man ju vänja sig vid att cykla i hårt väder, men hur stor är risken att det snöar i juni?? Näe, tror jag hoppar över den övningen...

Har även upptäckt en websida som är utmärkt för kontrollfreak som jag: http://www.jogg.se/ Där kan man med tiotals meters noggrannhet mäta hur lång ens löprunda är (eller i mitt fall cykelrundor). Man måste ju veta hur många mil man kommer upp i innan Vätternrundan! Och vilken snitthastighet man har! Haha...

Inga kommentarer: