6 april 2008

Veckosummering: 76 km

Nu är jag ganska sliten efter helgens cykelrundor... 28 km igår och 20 km idag. Och Linköping med omnejd har visat sig från sin blåsigaste sida så det har verkligen blivit trampa av också. Läste i en MET (metabolic equivalent)-tabell och konstaterade att jag nog gjort av med i runda slängar 1500 kcal på cykling i helgen. Inte så konstigt att jag är konstant hungrig kanske...

Igår var jag lite social med Sven och Johannes och hade lovat mig själv att det INTE skulle bli sent och att jag INTE skulle låta mig övertalas att supa till. Jag höll det faktisk! Kom hem vid halv elva och för första gången den här veckan så sov jag dryga åtta timmar. Undrar hur det gick för de andra två, om de kom till Harry's eller ej. De gick ut för att "köpa spä" när jag drog mig hemåt...

Har även varit på cykelbyx-jakt idag. Den slutade på Intersport och jag kan än en gång konstatera att de inte är särskilt kunniga där. Från början hade jag inte tänkt gå dit, just därför, men eftersom Stadium inte verkade veta om att det finns något som heter cykelbyxor och Haga Cykel är stängt på söndagar (och jag inte hinner dit innan kl 18 i veckan) så fick de en chans. Hittade ett par bra brallor av märket Craft. De fanns även i en capri-modell, men tyvärr inte i min storlek så jag frågade i kassan om de skulle få in fler. Kassörskan tittade på mig som att hon inte förstod vad jag menade och sade sedan med tvekan: "Öh... Det vet jag faktiskt inte... Men det får vi kanske... Jag vet inte... Säsongen är ju inte riktigt slut än, så det borde vi nog" Hur definieras cykelsäsongen på Intersport egentligen? För mig har cykelsäsongen precis börjat...

Inga kommentarer: