13 april 2008

Coopertest

Testa konditionen är ju bra tänkte jag, särskilt när det är på ett sätt där det går att jämföra hur den utvecklas/går tillbaka. Min gissning var att jag skulle få ett ganska nedslående resultat, för trots att det går rätt bra att cykla, så är det ju inte särskilt konditionskrävande. Eftersom jag ska springa Vårruset i Norrköping den 19 maj ville jag därför se hur jag låg till och veta ungefär vilken tid jag ska satsa på (om det är värt att satsa på nån speciell tid överhuvudtaget). Resultatet av testet blev hur som helst "medel" (oavsett om jag räknar mig själv som 29 år eller 30 år, man måste ju ta det som ser bäst ut, hehe...) och alltså inte så dåligt som jag trodde. Men tillräckligt dåligt för att kräva en uppryckning när det gäller löpning! Skönt i allafall att knät inte gav sig tillkänna...

Inga kommentarer: