16 februari 2009

Ännu mera nojig

Det är ju så nära nu! Vore ju så nesligt att bli sjuk nu! En kollega började snora och nysa idag. Funderar allvarligt på att sätta antingen mig eller honom i karantän :-) Å andra sidan är det ju typ tredje gången sedan nyår som han är förkyld, och jag har hittills inte blivit smittad. Peppar peppar, så ska man inte säga men... Jag antioxiderar, äter min dagliga dos honung, vitlök och c-vitaminer och hoppas på det bästa.

Andningsövningarna har också fått väckas till liv igen, eftersom jag fick lite hosta efter Engelbrektsloppet. Men känner mig annars rätt OK, bortsett från tillfällig hemsk magknip på eftermiddagen idag. Fick pausa träningspasset ett tag och träna med expandern hemma sedan istället, det var helt ogörligt att försöka stå rak!

Nu hoppas jag också att vädergudarna ska le mot mig för en gångs skull, men just nu ser det ut som att det ska snöa på söndag. Fast i vädersammanhang är det ju ännu långt kvar och mycket kan ändras ännu!

Tidigare idag hade jag dåliga vibbar och tänkte att det här kommer inte att gå, men nu är den där känslan av spänd förväntan och längtan till skidspåret tillbaka, så jag hoppas den sitter i hela veckan!! Ska försöka hålla kvar den med mumsig soppa till kvällsmat nu :-)

Inga kommentarer: