8 april 2009

Prylgalen?

Funderar på att köpa mountainbike, vill kunna cykla på oasfalterat och i skogen.
Köpte ett par nya löpartights häromdagen, grymt sköna Nike Fit med ROSA infällningar.
Impulsköpte ett Marmot Nyx igår, det var nersatt med 1000 kr. Bra att ha vid kajakturer t ex, eller andra aktiviteter när man behöver tält som går lätt att sätta upp själv och inte nödvändigtvis behöver fästas i marken.

Frågan är bara: När ska jag få användning för alla prylar? Drömmer om fjällvandring i sommar. Men, med vem??? Drömmer om härliga kajakturer i skärgården, men är för oerfaren och säkerhetsinriktad för att ge mig ut själv. Drömmer om cykelturer i lummiga lövskogar och mossgröna barrskogar, men vill ju gärna ha någon med mig om jag (min vana trogen) skulle ramla och slå mig, och för att det såklart är trevligare!

Jag behöver helt enkelt en (eller flera) friluftskompis(ar) nu när det naturliga valet har emigrerat för ett tag och övriga fanatiker redan hittat sin partner. Mållgan??

4 kommentarer:

Alma Drake sa...

Underskatta inte tanken på att frilufta dig på egen hand.

Min första tanke när jag läste inledningen var dock: "aha, det är Malin man ska ta med sig!" Praktiskt med folk som kan rodda ett nattläger. Åh, bara smaka på ordet, nattläger... Förra sommaren blev det ingen övernattningspaddling men året innan blev det just skärgårdskajaking, jag funderar på att ev dra ihop till en i år och skulle gärna ha dig med! Ett varningens ord dock, det är friluftspaddlare du har att göra med.

http://almadrake.blogg.se/2007/july/mandag-den-23-juli-2007.html

Karin sa...

Du får ju komma och kajaka med oss i Sörmlands skärgård! :)

Malin - Lite längre sa...

@Anna: den turen lät precis i min smak! Och det nya tältet skulle nog göra sig bra bland kobbarna! Vad är definitionen på friluftspaddlare? Behöver man träna innan, eller handlar det om njutning före fart? ;-)

@Karin: Låter bra det :-) När börjar säsongen??

Alma Drake sa...

Det är absolut förbjudet att träna innan.