30 april 2009

Paddelpremiär

Förra helgen var riktigt härlig! Paddlade i två dagar, sov i tält i min gosiga sovsäck, och självklart hade vi MASSOR av mat med oss, och drack vin :-)


Jag kom fram till att paddling måste vara den ultimata bålstabilitetsträningen. Jag hade rejäl träningsvärk i ryggen efteråt, och lite i magen. Men jag har ju tidigare undrat hur jag ska träna ikapp ryggen jämfört med magen, och nu har jag nog svaret. Om det dessutom kombineras med vackert väder och natur, god mat och trevligt sällskap så är jag inte den som säger nej!

Min kropp verkar ha blivit ganska bra på att återhämta sig också, träningsvärken var som bortblåst redan efter 1,5 dagar, rätt skönt faktiskt!

Som vanligt när jag ägnar mig åt friluftsliv blir jag lite prylgalen. Testade neoprenvantar som verkade väldigt praktiska för mina lättkylda fingrar. Vill även ha en ny kamera, gärna ett gaskök, lite Houdiniprylar och en pannlampa. Förutom en kajak förstås :-) Men kajaken är nog inte ekonomiskt försvarbar. Fast drömma får man ju ändå!

Fler bilder från den härliga turen finns på Flickr

Inga kommentarer: