25 juli 2008

30 grader i hobbyrummet

Svettfaktorn är ganska hög i lägenheten måste jag säga... I sovrummet är det "bara" 28 grader. Men det är ju inte sommar så länge, så jag "njuter" :-) Dock är det ju ganska ansträngande att träna i hetta så idag har jag bara kört lite med expandern. Hade tänkt cykla igår, men det blev ett lågpulspass istället (jag har beställt boken nu!). Så jag skulle cykla idag istället, men värmen och sömnbristen har gjort att det är uppskjutet och ändrat till ett tidigt morgonjoggpass imorgon istället innan värmen stiger över 25 grader och bussen till Göteborg avgår. Sedan kanske man kan räkna konsertröj som motion??

Lofoten-semestern är nog förresten avblåst, det blir för dyrt och omständigt. Med lite tur blir det en kajakkurs hos Horisont Kajak istället. Och förhoppningsvis en tur till Gotland. Eftersom jag är ganska sent ute så ser det ut som att tältet får bli mitt boende i så fall, men det får väl gå det också. Jag har i allafall inhandlat ett Sea to Summit-sidenlakan idag för att ha vid ev vandrarhemsvistelser. 260 gram väger det, och är rostrött, väldigt fint :-)

Lägger in min fina bild från Storvätteshågnas topp också, så att semester- och vildmarkskänslan stannar kvar.

Har ni förresten tänkt på hur totalt folk (inklusive jag själv tror jag) förlorar allt vad stil och smak heter när det blir så här varmt? Hmm...

Inga kommentarer: