31 juli 2008

Linköpings sämsta kondis

Kanske gör värmen (27 grader), en viss vätskebrist och ganska dålig kosthållning sitt till, men jag måste nog ändå ha Linköpings sämsta kondition. Kanske stress spelar in också i och för sig... Var ute på en kortrunda idag och hade en snittpuls på 173!! Vid några tillfällen var den uppe i 190, och tro mig, jag sprang INTE särskilt fort...

Det var till och med ett fjortisfotbollslag som kom joggandes från sin träning som kom med massa gliringar... Menmen, jag lät mig inte provoceras, det här ska gå i MIN takt nu. Imorgon blir det långpass i lågpulstempo igen. Sedan får vi se hur det blir med träning de kommande dagarna, jag har ju bokat in semestern nu. Gotland blev det till slut, efter att jag slitit mitt hår i ansträngningen att hitta en plats med hyggligt boende där man bara kan göra ingenting och ta hand om sig själv lite...

Och så väntar kajakkursen på Värmdö nästa helg förstås, längtar!!

Inga kommentarer: