22 juli 2008

Kostdagboken

Ha, jag har hittat den! Wellnesscoach hette den ju, kostdagboken jag letade efter. Skaffade mig ett litet abonnemang och började registrera mat igår. Låg då på ungefär vad den sade att jag skulle, men det var ju träningsfri dag igår, så jag gissar att jag får anstränga mig lite mer för att få i mig tillräckligt de dagar jag tränar. Förvånansvärt nog så påstår den också att jag får i mig tillräckligt av alla vitaminer och mineraler utom järn, det trodde jag inte... Men det är ju såklart bara baserat på en dag, så vi får väl se hur det ser ut efter en vecka eller så. Har ju tänkt att jag ska äta som vanligt och bara använda den där tjänsten för att se hur jag ligger till, om bristfällig kost är orsaken till att jag går ner i vikt och känner mig lite hängig titt som tätt...

På väg hem från jobbet igår såg jag två älgar, det är inte varje dag! Mitt i en havreåker stog de och mumsade på skörden. En hona med årskalv såg det ut som. Lite vildmarkskänsla i vardagen, hehe...

Inga kommentarer: