16 september 2008

Nedåtgående kurva

Månadens MAF-test gjordes idag, blev flyttat från igår pga jobb... Och det var ingen munter tillställning! Sämre än förra månaden, slå det den som kan. Dock finns ju ett antal faktorer som kan ha inverkat på att pulsen blev högre:

- Luft och temperatur på gymmet var hemsk, man fick andnöd och började svettas bara man kom in bland löparbanden
- Jag sov dåligt i natt och hade en hemsk dag på jobbet, dvs stressnivån var hög
- Jag har precis varit förkyld och inte tränat på över en vecka
- Jag slängde obetänksamt i mig lite godis innan jag gick till gymmet, vilket brukar kunna få upp min puls rejält pga sockerchocken

Så egentligen tror jag inte jag ska dra så mycket slutsatser av det annat än att hoppas på bättre resultat om en månad, då det förmodligen är lite mer balans i tillvaron, Lidingöloppet är överstökat (förhoppningsvis, bara tanken på 30 km om 11 dagar är ju stressande!). Om resultaten däremot är lika nedslående då, så kanske det är dags att göra något åt saken...

För övrigt måste jag säga att jag har svårt att förstå folk som kontinuerligt tränar med pulsklocka, jag tycker att pulsen går upp så fort man tittar på den där rackarns klockan!

Inga kommentarer: