13 september 2008

På ålderns höst

Ja, 30-årsålderns alltså. Jag har ju precis fyllt 30 och det är höst, alltså ålderns höst :-)

Fast jag känner mig lite som en gamling måste jag säga, i allafall när jag är ute och springer. Förvisso var jag förkyld förra veckan och lite seghet har hängt sig kvar, men ändå... Och förvisso sägs Hackefors-spåret där vi springer inför Lidingöloppet kunna ta knäcken på även erfarna löpare, men ändå... Och förvisso är det ca 8 km att cykla dit, vilket nog får räknas som en redig uppvärmning, men ändå...

8.18 per km är ju ingen höjdartid direkt, och min pipande andhämtning efter de hemska uppförsbackarna låter inte direkt som någon vältranad löpares. Blev bara 2,9-spåret idag, just nu är resonemanget "bättre lite träning och frisk än långa pass och sjuk/övertränad". Det är ju bara två veckor kvar till Lidingöloppet och jag känner mig långt ifrån förberedd. Det är till och med så illa så jag är lite orolig för att riskera att bli stoppad av klockan innan jag ens kommit halvvägs... Å då är det illa! Jag tror helt enkelt inte jag är skapt för att ha löparkondition. Det mesta annat går bra, men löpning är min kropp helt enkelt inte gjord för!!

Vilodag imorgon, sedan MAF-test på måndag, då får jag se hur mycket förkylningen sänkte konditionen egentligen...

3 kommentarer:

Sven Wennerström sa...

Har du provat att kuta med stavar? Jag tycker det ger en hel del både för flåset och för skidåkarmusklerna i armarna.

Malin - Lite längre sa...

Jag har tänkt tanken, men... Känns som det kan bli väldig mycket armar, ben och stavar som trasslar in sig i varandra :-)

Sven Wennerström sa...

Man vänjer sig, men när tröttheten kommer smygande händer det att en stav eller fot hamnar på fel sida om den andra...