28 september 2008

Blå små tår

Tårna är nog de som är värst däran efter 30 km på Lidingö... Sambon har en blåsvart, jag har två som är mer åt det blålila hållet. Trivs inte i skor just nu, så det är ju otur att man inte kan gå barfota på jobbet!

Blev ingen topptid direkt, men till nästa gång ska jag försöka träna ordentligt. Nu vet jag i allafall hur det är att ha håll i 21km och sedan vara tvungen att springa sista biten för det gör för ont att gå... Tre fjärdedelar av Klassikern är avklarade, nu börjar Vasaloppsladdningen! Eller, laddningen för Öppet Spår menar jag såklart... Viktigt det där, i allafall för somliga.

Ganska trött är jag just nu också, har faktiskt träningsvärk både i magen och axlarna (deltoidmuskeln) men inte så farligt i benen. Det känns ju, men jag har ju inte stretchat, så det är ju inte så jättefarligt. Sambon stretchade däremot och går som en skitnödig 85-åring ungefär. Ser rätt roligt ut men ganska plågsamt...

Jag utlovar mer betraktelser när orken återfunnit sig lite, godnatt :-)

Inga kommentarer: