25 maj 2009

Nu börjas det igen!

Kan inte bestämma mig riktigt om det var dumt eller ej, men nu har jag anmält mig till Vansbrosimningen 2009. Det blir starten på min andra Klassiker. Målet är att klara hela Klassikern på 28 timmar. Egentligen är det ju 24 timmar som är målet, men jag behöver nog ett träningsår först :-)

Ser verkligen fram emot det, förutom kanske Vätternrundan. Cykling är nog annars den träningsform jag gillar mest, det är fart och man kan hålla på i princip hur länge som helst utan att bli sliten, men tanken på att riskera att bli överkörd av galna cyklister är inte riktigt något som lockar! Kanske får gå med i en cykelklubb för att vänja mig...

4 kommentarer:

mismisimos sa...

Du är galen... ;)

Alma Drake sa...

Jag som knappt har hämtat mig efter din förra Klassiker.

Anonym sa...

Hohum... jag som bestämt mig för att inte göra om dårskapet. Men 24 timmar är ju en kul utmaning. Simning och löpning kommer väl ta 4 timmar tillsammans hur mycket jag än övar. Återstår vasa och cykling på 20 timmar, vilket blir tufft men inte omöjligt. Måste fundera...

Fru Hassmund sa...

Håller med mismisimos. Du är inte riktigt klok!