21 januari 2009

Att jag aldrig lär mig!

Latmasken i mig var framme här i helgen och bestämde att skidorna skulle lämnas in för glidvallning inför Mora-helgen istället för att göra jobbet själv. Enda tillgängliga utförare inne i stan är Intersport. När jag lämnade in dem sade jag att jag ville ha dem glidvallade för ungefär 0 till -3 grader. "Ja, grundvallning", sade killen som jobbar där. Nja, grundvallning OCH glidvallning påpekade jag, och jag vill absolut ha tillbaka mina egna skidhållare (eller vad de kallas). Han tittade på mig som jag var en idiot och sade att det var klart jag skulle få.

Efter att idag precis ha hunnit med 18.22 pendeln och sedan mer eller mindre sprungit till Intersport skulle skidorna hämtas ut. Killen hämtade dem, och mina skidhållare var INTE på... Jag påpekade detta lite syrligt och han skulle gå och leta "eftersom de brukade vara lite dåliga på det där"... Han letade och hittade inget, men när jag följde med in såg jag dem direkt, så återfunna blev de i allafall. Däremot var skidorna INTE glidvallade, däremot dåligt grundvallade. Det hängde paraffinrester både här och var, tror de slipat dem också, för de var väldigt skitiga och dammiga. Inte borstade alls... Ganska purken blev jag, och behövde åtminstone inte betala fullt pris, men ändå. Jag var ju lat för att jag skulle slippa! Nu måste jag ändå göra en hel del själv...

Men jag får skylla mig själv, jag har ju flera gånger tidigare sagt att jag ALDRIG SKA HANDLA PÅ INTERSPORT I GRÄNDEN mer. Nu ska jag VERKLIGEN KOMMA IHÅG DET! För varje gång har det slutat med att de BEVISAT VILKA KLÅPARE DE ÄR! Nu borde jag väl lärt mig snart :-) Och förhoppningsvis finns ordentliga vallaprofiler att använda i Mora så ska det göras lite ordenligt på fredag kväll istället...

Har för övrigt sålt de gamla för korta stavarna på Tradera idag. 276 kr gick de för, köparen gjorde verkligen ett kap måste jag säga!

Inga kommentarer: