20 januari 2009

Förkylningsskräck

Nu börjar det krypa så pass nära inpå Öppet spår att bacillskräcken börjar infinna sig. Tänk om man skulle åka på en redig influensa precis vid fel tillfälle! Ve och fasa! Tror iförsig att jag verkar klara mig hyfsat, eftersom nästan varenda människa på jobbet går och snorar, och har gjort så i flera veckor, men jag har klarat mig undan. Ta i trä...

Den senaste veckans bristande nattsömn gör väl heller inte att oddsen förbättras för att slippa undan, men nu verkar det ha börjat ordna till sig så att sömnen återvänder så sakteliga. Ser faktiskt fram emot skidhelgen ihelgen nu, vilket jag inte gjorde för några dagar sedan.

Körde ett pass på crosstrainern idag och hade för första gången på länge lite svårare att få upp pulsen, så kanske går det åt rätt håll. Eller så betyder det bara att jag är översliten... Får se hur det känns om nån dag eller så. Dagens träning är dock inte avslutad ännu, ska köra lite styrka och expander också, förutom att dammsuga och vika tvätt såklart. Herregud, vad allting tar längre tid när man måste göra precis allt själv :-)

Idag kom min ekologiska mysmüsli från Saltå Kvarn med posten också. Har hämtat den men inte provat den ännu, så det återstår fortfarande att se om den var värd de dyra slantarna.

Nackspärren är för övrigt nästan borta, har slängt halsduken idag och hoppas på att min inbokade massage på torsdag trollar bort det sista som eventuellt är kvar så att jag kan skida obehindrat i Dalaskogarna i helgen!

Inga kommentarer: