18 januari 2009

Oh, my, g....

Känner mig lite som en dum amerikan idag... Föreslog för pojkvännen i USA att jag ju kunde ringa upp honom på hans hotellrum så slapp han betala (han har fortfarande sin svenska mobil). Det visade sig att med vårt Skype till vanliga telefonen på hans hotellrum så kostar det 16,4 öre per minut! Vi pratade i nästan två timmar för 18,53 kr!! Hur korkad är man inte som inte kommit på det tidigare?? Trevligt var det i allafall, så nu hoppas jag bara att han inte hamnar i någon bar-fight under den hetsiga fotbolls-matchen Philadelphia-Phoenix som tydligen är största snackisen.

Fick inte mycket sömn inatt, eftersom nacken gjorde sig påmind så fort jag rörde minsta muskel. Lyckades några gånger hitta liggställningar där den inte gjorde ont, men så fort jag slumrade till så rörde jag ju på mig och då var det kört igen. Vaknade till några gånger av gnyende, grymtande ljud från mig själv... Så idag bestämde jag mig för att försöka bota den stela och minst sagt onda nacken med motion. Blodgenomströmning kan ju inte skada! Tänkte ta det lugnt för säkerhets skull, men det gick rätt bra att springa också (bortsett från att veckans sömnbrist kört flåset i botten). Åtföljt av en lång varm dusch så kändes det rätt bra ett tag och är nu betydligt bättre än igår men fortfarande långt ifrån bra...

Å andra sidan, om det förbättrar sig i samma takt som hittills så borde det i allafall gått över till mitten av veckan så att jag kan stak-träna igen... Kanske får boka in massage under veckan för att inte äventyra skidhelgen i Mora.

Har ju även funderingar på att åka Engelbrektsloppet för att ta det säkra före det osäkra och ha en Klassiker färdig i och med det, om jag skulle gå och bli sjuk till Öppet spår eller nåt sånt dumt. Dock finns ännu ingen snö där, och vädret ser inte ut att lägga upp för det heller. Och jag är inte så sugen på att åka 6 mil på spår i stil med de i Sya för någon vecka sedan... Blåmärkena påminner mig om att det var ganska smärtsamt av och till... Får se hur jag gör. Kanske är bättre att hoppas på det bästa och ta en träningshelg till i Vasaloppsspåret kanske? Beslutsvånda...

Inga kommentarer: