15 januari 2009

Förändring

På nyårsafton diskuterades mycket att 2009 skulle bli ett förändringens år. Och kanske blir det så. Ett par förändringar har i allafall redan infunnit sig i mitt liv:

Jag har slutat använda schampo. Äckligt tycker säkert många, men det är inte så att jag inte tvättar håret. Jag har istället börja använda balsammetoden för att göra rent håret och samtidigt skona hår och hårbotten från onödiga och uttorkande kemikalier. Fungerar hittils bra, även om jag inte märker någon större effekt på håret. En bonus som infunnit sig är däremot att mitt psoriasis-eksem runt ena örat helt försvunnit. Me like!

Jag har ändrat mitt träningsprogram till att omfatta fler längre pass och mer grundstyrka. Har ju inte riktigt sett några effekter av det ännu, men det känns bra hittills i allafall. Körde en timme på crosstrainern idag, följt av 15 min styrketräning med min egen kropp som motstånd. Kändes helt OK, förutom att jag insåg att jag glömt raka benen när jag låg där på golvet och sprattlade. De piffade tjejerna som smög omkring och stretchade tyckte säkert det var äckligt...

Jag har slutat dricka kaffe. Förhoppningsvis är detta en mer tillfällig förändring, för även om magen just nu säger nej till allt syraproducerande så har jag svårt att se att jag ska kunna motstå en riktigt god kopp kaffe under någon längre period.

Den största förändringen är såklart att sambon nu befinner sig på andra sidan Atlanten och för fullt försöker rota sig där. Förhoppningsvis innebär detta en förändring även för mig framöver, men det får visa sig. Det är ju såklart en förändring även nu, eftersom jag bor ensam kvar i vår lägenhet, men förhoppningsvis får jag spendera mer tid i landet over there framöver :-)

Inga kommentarer: