9 oktober 2008

Gräsänkan passar på att träna

Sambon åkte till Dalarna idag, är borta till måndag. Så nu har jag hur mycket tid som helst att träna. Yeah right! Men har i allafall crosstrainat och expandrat idag som jag lovat mig själv, och armarna var inte riktigt med på noterna. Men någonstans ska man väl börja.

Åt makrill med tomatsås till middag (bl a), eftersom jag fick ett omega-3-ryck. Läste om det idag på jobbet och tänkte att det var länge sedan jag åt fisk. Bestämde mig även för att börja föra kostdagbok på Wellnesscoach igen eftersom vågen återigen börjat peka neråt. Men usch vad omständigt det är! Det måste väl för guds skull finnas ett lättare sätt att hålla koll på att man äter tillräckligt och nyttigt! Kan inte någon bara ge mig en personlig kostrådgivare som säger nåt mer matnyttigt än "ät en sund blandning av kolhydrater, fett och proteiner"???

Inga kommentarer: