17 oktober 2008

Det suger i skidtarmen

Haha, undrar hur många som kommer läsa dagens rubrik fel?!?

Satt på ett "prata-ut-möte" för ett projekt på jobbet igår, stundtals ganska tråkigt och väldigt utdraget. Vi fick till och med lov att ta kaffepaus och då passade jag på att prata längdåkning med en kollega, som pratade sig varm om Bruksvallarna. Jag blir mer och mer sugen på att åka dit, eller i allafall till området. Jag har ju hittills varit mer inne på att ha Tänndalen som utgångspunkt, mest med anledning av deras testanläggning. Jag har dock inte kommit fram till om jag verkligen vill ha svart på vitt hur mina syreupptagningsvärden ser ut, det riskerar att bli deprimerande...

Det ligger hursomhelst i planeringen att ta en helgtur till skidtunneln i Torsby om några veckor. Det riktigt sliter och drar i mig efter att åka lite skidor, och helst inte så lite heller. Stod och drog med expandern igårkväll och hade klarblå himmel, nakna fjällbjörkar och gnistrande snö med nydragna spår på näthinnan hela tiden. Det är ju synd faktiskt att man verkligen bor i fel landsände för att på ett mer ekonomiskt och tidseffektivt sätt kunna ägna sig åt längdåkning...

Vet inte riktigt hur jag ska få ihop tillräckligt med mil för att känna mig lite mer bekväm inför nio mils åkning, eller snarare hur mycket pengar och kompledigt det är värt att lägga på det. Jag skulle nog säga ganska mycket, men tyvärr inte tillräckligt...

2 kommentarer:

Alma Drake sa...

Jag lobbar ju alltjämt för Göteborg, att ni ska flytta hit, fast det är än glesare med snö här förstås. Dock ligger Norge på behörigt avstånd och stan har så många andra fördelar att man blir matt av att tänka på det. Tänk bara så nära Göteborgsvarvet du skulle bo.

Malin - Lite längre sa...

jo, det är ju sant. läste just om Oslo med omnejd, man kan ta spårvagnen till skidspåret, och där finns 260 km spår!! När det finns snö förstås...