14 oktober 2008

Månadens MAF-test

Nu pekar kurvan uppåt igen, det är skönt. Ganska mycket dessutom, i allafall jämfört med förra månaden! Sambons kommentar: Men varför springer du inte bara rakt av, så får du bättre kondition??

Men det blir ju så subjektivt då, jag vill ju VETA hur mycket bättre jag blir, och då är ju statistik det optimala. Dock helst inte till överdrift. Åtminstone en gång i veckan lämnar jag pulsmätaren hemma och "bara springer" på känsla i kroppen just då. När jag däremot står i crosstrainern på gymmet är det ju lite av ett underhållningsmoment att hålla koll på pulsen och köra lite snabbstatistik i huvudet. Något måste man ju sysselsätta sig med när man inte har någon varierande omgivning att titta på!

Nästa månad är det nog dags att knäcka nästa minutgräns tror jag!

Inga kommentarer: